Thursday, July 2, 2009

Berilmu..Beramal..Bertaqwa..

Sekarang ni bnyak permasalahan timbul..politik, agama dan lain-lain..
Zaman sekarang pasti akan membuat kita lalai, walaupun kita yang dari kecil smpai dewasa sentiasa beramal dengan amalan-amalan mulia pasti ada masa kita akan terlalai dan leka...

Zaman sudah berubah, I.T telah mengubah hidup kita..orang yang tidak berilmu pasti akan ketinggalan..tak kira lah ilmu apa pun, yang penting ilmu..semua ilmu penting walaupun kita rasa tak penting, sebab takda kaitan dengan kita, tapi pasti akan mendatangkan manfaat..

Apa yang aku nak smpaikan kt sini, semua manusia pasti akan ada time die terlupa ke, terlalai ke, "ter"berat sebelah ke...semua ter la..yang penting kita mesti mengaku kesilapan kita..

Jangan pulak kita terlalu cepat nak judge orang..kita kna pikir dulu..jika kita tengok n baca artikel orang, pendapat die..terus kita tuduh bukan-bukan..jangan la kita nak meng-provoke lak, die dengan pendapat die..memang kemungkinan kita ada terasa dengan apa yang die lakukan(artikel mereka), jgn la terus mengkhinzir buta(membabi buta...Salman mesti gelak ni...hahahaha) melontarkan dengan seribu persoalan, apatah lagi dengan soalan yang agak provokatif...nampak sangat kita x paham, apa lagi berilmu, nampak macam kita baca tajuk trus tanya soalan..agak kurang ilmiah...

Memang la ada yang kata banyak tanya tak elok..mcm orang yahudi mcm zaman nabi Musa lak..tapi lau nk ikutkan, lau tak paham, kena la tanya, jangan la pulak tanya soalan yang remeh temeh, yang boleh kita pikir sendiri akan jawapannya, (betul x man? hahaha)..

Ni just luahan hati aku..tibe-tibe rasa nak tulis ni..ntah nape..bila baca balik mcm ngarut lak apa yang aku tulis ni..mcm ada yang xberkaitan la apa la..aku men taip ikut sedap aku je..hahaha...

Apa-apa pun lau ada masalah agama ke, nk bce sikit2 tentang permasalahan agama ke leh la g www.hafizdasar.com....aku da lama x browse blog tu..skrg ni bnyak input tetang politik sikit kot..ada je bahgian yg agama, klik je kt situ..leh la amek ckit2 ilmu..lau nk tanya dowg, aku tak taw..leh je tanya dowg kot...

Yang penting kita berilmu, beramal dengan ilmu yang kita ada dan bertaqwa..ntah pape la yang aku ngarut...hahaha...

No comments: