Friday, May 29, 2009

Dugaan, Pembaziran dan Cabaran

Dugaan...kita diduga dengan perkara yang baik ataupun sebaliknya..
Pembaziran..xelok membazir, tapi lau dah minat atau suke, xda masalah, cuma x elok la lau dah ada nk bli ngan yg lebih canggih...
Cabaran..xsemestinya susah, cuma kita rasa ia berat maka susah lah ia...Jangan lah terlalu dipandang ringan, dan jangan pula terlalu memandang berat akannya, maka akan menjadi senanglah ia..Cabaran ini lah menjadi kenangan manis disaat kita mengenang yang lalu..

Sewaktu susah kita pandai dan dpt berjimat, sehinggakan kita berfikir bila kita senang mungkin lebih bnyak kita dapat berjimat..adakah ini Dugaan?
Tetapi sebaliknya..hawa nafsu terhadap materialistik telah membuat aku membazirkn wang ringgit tuk memilikinya..jarang menggunakannya, tapi sangat2 berguna bila memerlukannya..adakah ini Pembaziran?
Memang sewaktu belajar kita perlu berusaha, itulah Cabaran yang boleh menjadi pengalaman hidup dan kenangan manis setelah mencapai kejayaan..

Pecah Kaca, Pecah Gelas,
tapi kalau dah pecah cermin kereta...Merana hidup, terpaksa pergi tukar yang baru..

Aku agak minat dengan gajet2 ni..Walaupun x banyak sgt beli, tapi brg tersebut telah "membeli" duit aku dengan begitu banyak sekali dua kali tiga kali...

Beg kamera n Lense for my Nikon D70..






Handphone kesayangan gw..



Adakah ini pembaziran? for me it is quite usefull...Kamera tu leh amek gambar tuk kenangan, lagi2 event besar mcm weding ke..ada gak kengangan...tapi aku jarang pergi ke event2 tersebut dan agak jarang menggunakannya...so, membazir ke?
Handphone tu lak, guna tuk sms ngan call je, jarang guna wireless internet..lau nk guna wireless, kn internet kat laptop ada..so baik guna 3110 je...so? Pembaziran ke?
Semuanya ikut pendapat, cita rasa, kata hati dan pemikiran seseorang...kita yang menentukan baik buruk hidup kita..

Namun apapun, jangan lah di lupa Yang Maha Pencipta..

No comments: